Személyes ügyintézés: kötelező a maszkviselés

2021. november 15-étől kötelező a maszkviselés a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) ügyfélszolgálatain. Az ügyfélszolgálatok felkeresése helyett érdemes a NAV online szolgáltatásait használni.

A NAV-nál már jó ideje, csaknem minden ügy online is intézhető, amihez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra van szükségük (ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos azonosítás). Az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazással a magánszemélyek – többek között – beadhatják a VISSZADO-nyilatkozatot is.

 




A vállalkozások az eBEV-en keresztül küldhetik be adóbevallásukat, nyomon követhetik befizetéseiket, eleget tehetnek többféle adatbejelentési kötelezettségnek, de a bevallásukkal kapcsolatos problémákról is ezen a csatornán keresztül értesülnek.

Számos adóügy intézhető egyszerűen, egy telefonhívással is, ehhez mindössze ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges, ami legegyszerűbben ügyfélkapun igényelhető a NAV-tól a TEL nyomtatványon.

 A NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer ingyenesen hívható telefonszáma a 06-80/20-21-22, amely hétfőtől csütörtökig 8 óra 30 perctől 16 óráig, pénteken 8 óra 30 perctől 13 óra 30 percig hívható.

 Általános tájékoztatás előzetes regisztráció nélkül is kérhető a NAV Infóvonalán, a szintén ingyenesen hívható 1819-es telefonszámon.

 Részletes tájékoztatás a NAV honlapján (www.nav.gov.hu) olvasható az e-ügyintézésről a 32., a telefonos ügyintéző rendszerről a 33. számú információs füzetben.

Üdvözlettel:

Salgó Attila

sajtóreferens

 

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóság

Igazgatási és Humánpolitikai Főosztály 1.

Titkársági Osztály

 

1134 Budapest, Dózsa György út 128-132. A épület

Tel.: (06 1) 427-5061

Mobil: (06 70) 491-2907

 

www.nav.gov.hu

 Keressen minket Facebookon is!

https://www.facebook.com/NAVprofil